lördag 12 december 2009

Virkad påse, crocheted purse, virkattu pussi



English below Suomea alla
Det är virktider :) Jag verkar inte kunna hålla mig, nej. Därför gjorde jag en påse åt min  Bosworth midi slända. Jag tog ett vackert sländtrissemönster från Mary Olkis Virka rutor och rundlar och sedan improviserade jag resten. Sydde en innerpåse i siden, överblivet från julfesttunikan. Och tvinnade en snodd på min Comet minislända, satte till tofsar.
Och det snöar, äntligen!

It's crocheting times :) I don't seem to be able to keep away from it, no. That's why I crocheted a purse for my Bosworth midi spindle. I took a beautiful spindlewhorllooking pattern from Mary Olki's book Virka rutor och rundlar and improvised the rest. I sew a silk lining, from a patch left over from my Christmas tunic. And then I plyed a cord on my mini Comet spindle and added tassels.
And it's snowing, at last!

Nyt on virkkaamisen aika :) En pysty irtautumaan siitä, en. Siksi virkkasin pussin Bosworth midi värttinälleni. Otin kauniin värttinän kehrää muistuttavan pyörylän Mary Oljen kirjasta Virka rutor och rundlar (Virkattuja vuodepeitteitä) ja improvisoin loput. Ompelin silkkivuoren joulutunikan kankaasta jääneistä tilkuista. Ja sitten kertasin nyörin Comet minivärttinällä ja lisäsin tupsut.
Ja lunta sataa, vihdoinkin!

4 kommentarer:

  1. o en sån söt slända också dessutom...

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag kikade på din blogg - vilka underbara saker du gör!

    SvaraRadera
  3. Roligt om folk tycker om att se dom, o tack :)

    SvaraRadera