lördag 27 mars 2010

Zorro

Det här är Zorro, en schäferyngling med hela livet framför sig. Han har bråttom, det är det minsta man kan säga. Det största är att han är stor, och att han är gosig, men på ett kraftfullt sätt :) Allt det här gör att fotot hamnade lite på sniskan. I bakgrunden kan man se vad en frustrerad leonbergerhanne kan göra med en dörr på väldigt kort tid. På andra sidan dörren fanns hans fru, som ville vara ifred en stund. Frun var vår hund, hennes karl var inhyst en vecka. Vilket var alldeles tillräckligt länge. 12 valpar blev det.
Zorro har en underbar päls. Han är ute väldigt mycket, så han är ren och doftar gott efter den snörika vintern, och under de vackra täckhåren finns det här:
Mums för en spinnare! Zorrodown! Mjukt och med en vacker gråsvart färg. Det här är allt jag lyckades borsta ur honom medan han snodde runt som en snurra.

Det här är Zorrogarn. Jag kardade in lite vetefärgad BFL. Visst är det vackert!
Sländan är en Spindlewood av olivträ med skaft i flamewood. Den väger 33 gram. Inte vet jag vad jag ska göra med några meter entrådigt Zorrogarn, men en dag använder jag det säkert i något plagg.

1 kommentar: