lördag 22 maj 2010

Alltså vad gör ni i lådan?? - What are you doing in the box??

Jag är lite lat, så jag har inte fått upp ändan ur stolen för att kolla vad två getingar gör i en garnlåda. De har flugit ut och in genom fönstret, och krupit in i garnlådan genom ett hål den har på kortändan. Det här gjorde de:

Vi fick ut getingarna, och nu har vi nät för fönstren. De var bara två, och cellerna är tomma. De hinner göra ett nytt bo. Och jag undrar vad jag ska göra för att bevara boet. Det är vackert.

Wasps in a yarn box! Aren't they wonderful artists! The cells are empty, and the wasps are now outdoors looking for a new place to build a house. I was watching the two wasps for two days before I got enough energy to lift the lid to see what they where doing.

2 kommentarer:

  1. Jag vill minnas att vi sprayade getingbon med lack i skolan, för att bevara dom.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på det faktiskt, sedan tänkte jag att det här boets väggar är så sköra, så jag tror inte de håller. Vågar jag? Kanske är pappret starkare än jag tror?

    SvaraRadera