onsdag 8 september 2010

Varg och llama - Wolf and llama


Varg - Wolf
Llama

Några av er kanske minns att jag frågade efter varghår i somras. Nu har jag dem! Tänk så livet skänker det man ber om, åtminstone ibland.

Jag satt i ett auditorium i universitetet i Stirling och väntade på att en föreläsning skulle börja, när Deborah Robson kom upp till mig från scenen och gav mig två små plastpåsar med fibrer. Varg och llama! Från min vän Kris i Colorado!

Jag blev så förvånad och så glad, att jag inte minns något av de första minuterna av föreläsningen. Jag satt bara och funderade på vad jag skulle göra av fibrerna, och hur jag skulle göra det. En mössa skall det bli, det är klart. Och jag tror att jag spinner ull från North Ronaldsay och Herdwick i de andra garnerna jag behöver för mössan.

Tack Kris och Deb!

Some of you might remember I asked for wolf hair earlier this summer. Now I have them! It's miraculous how life gives you what you ask for, at least sometimes.

I was sitting in an auditorium in University of Stirling, waiting for a Talk to begin, when Deborah Robson suddenly walked up to me from the scene and presented me two small plastic bags of fiber. Wolf and llama! From my friend Kris in Colorado!

I was so astonished, and so happy, that I don't remember anything of the first minutes of the Talk. I was only thinking of what I would make from the fibres, and how I would do it. I will make a hat, of course. And I think wool from North Ronaldsay and Herdwick will be spun into the other yarns I need for the hat.

Thank you Kris and Deb!

3 kommentarer:

  1. Det känns som hundhår. Liknar de nordiska spetsarna, typ gråhund, eller någon polarhund som malamute.

    SvaraRadera
  2. You're most welcome! It was fun bringing you those gifts from Kris.

    SvaraRadera