fredag 15 oktober 2010

Brooklyn Tweed

Har ni tittat på Jared Floods blogg på sistone? Här: Brooklyn Tweed. Jag fick ju aldrig gå någon kurs för honom på UK KnitCamp, för han hörde till de lärare vars arbetstillstånd inte hade ordnats i tid. Men jag fick en kort pratstund med honom på marknaden. Bra så. Jag är så imponerad av vad han gör. Han är en fantastisk designer. Jag stickade en av hans sjalar den här veckan, Juneberry. Garnet är handfärgad merino från Ba T'at Yarns. Jag ber om ursäkt för kvaliteten på fotot. Jag borde ha väntat på att solen gömde sig bakom träden.

Have you read Jared Flood's blog lately? Here: Brooklyn Tweed. I was to take a class for him UK KnitCamp, but Jared was one of the teachers who's work permission was delayed so he didn't teach my class. But I had a short chat with him at the market place. Better than nothing. I'm so impressed by what he is doing. He's a fantastic designer. I knitted one of his shawls this week, Juneberry. The yarn is hand dyed merino from Ba T'at Yarns. Sorry about the bad picture. I should have waited for the sun to hide behind the trees.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar